Bitcoin legea. Întrebări frecvente - Bitcoin

Criptomonedele și prima reglementare specifică din legislația națională prin Codul fiscal 8 februarie Recenta reglementare din Codul fiscal a criptomonedelor aduce modificări oportune, eliminând incertitudinile care planau asupra bitcoin legea impozitării acestor venituri, și prefigurează în opinia noastră o adaptare necesară a contextului legal și fiscal românesc la intrarea criptomonedelor în mainstreamul operațiunilor financiare.

Meniu de navigare

Dacă până în prezent legislația românească nu făcea referire la monedele virtuale, acestea nefiind recunoscute bitcoin marketplace indonezia monede naționale sau valute, introducerea regimului fiscal specific pentru aceste tranzacții reprezintă un prim pas dintr-un proces de adaptare a contextului legal național la acest fenomen.

Noi reglementări vor urma cu siguranță și în alte arii prin transpunerea legislației europene recente privind spălarea banilor și finanțarea terorismului. Astfel, veniturile de acest tip realizate în cursul anului vor fi supuse regimului fiscal anterior. În bitcoin legea noastră, și înainte de introducerea acestor prevederi în Codul Fiscal, o interpretare extensivă ar fi încadrat aceste venituri tot în categoria venituri din alte surse.

us bitcoin trader cea mai bună platformă pentru a vinde bitcoins

Totuși, în practică, existau interpretări conform cărora aceste venituri erau fie neimpozabile, fie impozabile conform dispozițiilor aplicabile pentru veniturile din investiții. Aceste abordări erau eronate pentru că regimul general de impozitare din Codul Fiscal nu permite exceptarea de la impozitare a unui tip de venituri decât în cazul în care acest venit este specific menționat ca atare.

Bitcoin legea tranzacțiile cu monede virtuale nu reprezintă operațiuni exceptate în mod expres. În plus, au caracter repetat și urmăresc de obicei generarea de câștig, fapt care exclude în opinia noastră încadrarea acestora prin analogie sau extrapolare într-una dintre categoriile de venituri exceptate.

Ne referim aici, în mod particular, la o eventuală încercare de exceptare prin includerea lor în categoria veniturilor primite ca urmare a transferului dreptului de proprietate asupra bunurilor din patrimoniul personal.

Considerăm că această abordare pierde din vedere intenția legiuitorului de a scuti de la impozitare numai acele tranzacții care au bitcoin legea ocazional, pentru a evita împovărarea fiscală excesivă a contribuabililor, exceptarea nefiind aplicabilă prin generalizare a tot ce poate fi considerat drept bun mobil.

De asemenea, interpretarea conform căreia veniturile obținute din aceste tranzacții se includ în categoria veniturilor din p2p bitcoin este tentantă, dar incorectă. Veniturile din investiții sunt definite în mod limitativ bitcoin legea Codul Fiscal prin raportare la legislația specifică în materie operațiuni și instrumente utilizate într-un spațiu reglementat bitcoin legea supravegheat de diferite instituții ale statuluiiar interpretarea dispozițiilor conexe nu permite încadrarea din perspectivă fiscală a monedelor virtuale în categoria titlurilor de valoare sau a instrumentelor financiare.

Prin urmare, singura opțiune viabilă, conform arhitecturii legislației fiscale române, este de a impozita aceste venituri ca venituri din alte surse, categorie care include și orice venituri identificate drept impozabile prin neîncadrare în excepțiile prevăzute în mod expres de Codul fiscal pentru neimpozitaredar nedefinite separat în lege ca fiind impozabile.

Actuala reglementarea vine astfel să confirme interpretarea noastră, nedeclararea lor fiind și înainte și acum supusă regimului de răspundere stabilit în Codul Fiscal și în Codul de Procedură Fiscală.

ŞTIRILE ZILEI

Elementul de noutate adus de modificări îl reprezintă însă bitcoin legea de impunere, diferită de cea aplicabilă sumelor obținute până în inclusiv. Vom dezvolta în continuare acest aspect întrucât el ridică noi semne de întrebare privind aplicabilitatea practică.

bitcoin vs rata de schimb dolar bitcoin com

Momentul impozitării Un aspect extrem de interesant intervine odată cu încercarea de a determina momentul impozabil pentru tranzacțiile cu monede virtuale. În general, orice tranzacție al cărei rezultat consemnează un câștig pentru persoana fizică reprezintă o operațiune impozabilă.

Schimbă bitcoini cu cineva din apropierea ta. Câştigă bitcoini intr-un mod competitiv prin minerit. În timp ce este posibil să găseşti persoane ce doresc să vândă bitcoini plătind prin card de credit sau PayPal, majoritatea exchange-urilor nu oferă finanţare prin aceste mijloace de plată. Acest lucru se întâmplă din cauza cazurilor în care cineva cumpără bitcoini folosind PayPal, doar ca mai târziu să-şi recupereze jumătatea lor din tranzacţie.

Spre exemplu, chiar și tranzacțiile în care o persoană fizică utilizează sume exprimate într-o anumită monedă virtuală e. În plus, orice instanță în care persoana fizică ce deține monede virtuale le utilizează în scopul achiziționării de bunuri sau servicii poate reprezenta, de asemenea, o operațiune impozabilă.

donați- mă bitcoin ce e a ala onu bitcoin

Trebuie avut în vedere totuși caracterul anonim, criptat și nereglementat al tranzacțiilor cu criptomonede care generează o imposibilitate atât pentru contribuabil, cât și pentru organul fiscal de a declara, respectiv de a taxa acele elemente de venit atâta vreme cât ele nu se cristalizează și nu sunt distinct conturate în ecosistemul financiar reglementat. Astfel, în bitcoin legea în care monedele virtuale nu sunt recunoscute în legislația română sau europeană drept valute, monede electronice sau monede reale, suntem de părere că persoana fizică dobândește un beneficiu real numai în momentul conversiunii acestor unități de monede virtuale în unități de valută, monedă legală e.

  • Legalitatea monedei bitcoin după țară sau teritoriu - Wikipedia
  • Proiectul care reglementează tranzacțiile suspecte cu criptomonede ar putea trece de Parlament
  • Proiectul care reglementează tranzacțiile suspecte cu criptomonede ar putea trece de Parlament
  • Bitcoin va deveni monedă curentă de plată în El Salvador în 7 septembrie
  • Bitcoinul ajunge aproape de
  •  Плутоний и уран, - повторял Джабба.
  •  Да в шифровалке темно как в аду, черт тебя дери.

O interpretare contrară ar fi nepractică având în vedere volatilitatea criptomonedelor și faptul că bitcoin legea se desfășoară de regulă prin intermediul unor platforme de tranzacționare a căror decontare este incertă nefiind reglementată, supravegheată sau controlată de către bitcoin legea statului și persoana fizică ar putea ajunge să plătească impozit pe un venit ipotetic.

Pe de o parte, actuala reglementare confirmă aceste aspecte, legiuitorul făcând referire în determinarea bazei de impozitare la prețul de vânzare și de achiziție, care din perspectiva legislației fiscale române poate fi exprimat numai în moneda națională sau în valută.

El Salvador a devenit prima țară din lume care a adoptat Bitcoin ca mijloc legal de plată

În plus, este stabilită neimpozitarea acestor câștiguri raportată la un prag exprimat în lei. Acest fapt implică, în lipsa unor prevederi exprese privind modul de evaluare, existența unei intrări efective a acelor sume în circuitul reglementat, evaluarea făcându-se astfel la valoarea de intrare în acest circuit spre exemplu într-un cont bancar. Este nevoie așadar ca normele de aplicare ale Codului Fiscal să fie și ele suplimentate cu detalii de acest fel — timpul rămas până la finalul anului este suficient ca legiuitorul să vină cu bitcoin legea propunere de text de norme care să bitcoin legea aceste ambiguități.

Cota și baza de impozitare Probabil cel mai relevant efect este cel al impozitării raportate la câștig determinat ca diferență pozitivă între prețul de vânzare și prețul de achizițieiar nu la venitul brut ca în regimul fiscal anterior aplicabil veniturilor realizate în Conform regulii generale, baza impozabilă în cazul veniturilor din alte surse este venitul brut obținut.

e site- uri de comerț care acceptă bitcoin hitbtc fiat trading

Consecința semnificativă a acestor prevederi era și este încă pentru anul impozitarea suplimentară a sumelor utilizate de persoanele fizice pentru a acoperi costurile de achiziție pentru monedele virtuale. În practică aceste costuri de achiziție sunt prezumate a fi fost acoperite din sumele rezultate după plata obligațiilor fiscale aferente altor venituri e.

Actualul cadru legislativ îndreaptă această situație cauzată de vidul legislativ anterior și încadrarea automată în categoria generală a veniturilor din alte surse.

bitcoin minecraft wie gut ist bitcoin comerciant

Astfel, este stabilită o metodă de determinare a bazei de impozitare similară celei prevăzute pentru veniturile din cesionarea creanțelor, adaptată parțial particularităților monedelor virtuale. Având în vedere caracterul acestor tranzacții, considerăm că ar fi fost mai potrivită o reglementare apropiată de dispozițiile privind impozitarea veniturilor din investiții i.

În acest mod ar fi fost introdus un element suplimentar de echitate în stabilirea sarcinii fiscale întrucât pierderile suferite într-un an pot bitcoin legea depășească veniturile realizate într-un altul. Noile prevederi stabilesc, în plus, o exceptare de la impozitare pentru orice tranzacție al cărei câștig nu depășește de lei, sub condiția ca totalul câștigurilor, raportat la un an fiscal, să nu depășească de lei.

Această prevedere specifică ajută la conturarea intenției legiuitorului și consolidează interpretarea conform căreia astfel de câștiguri nu puteau fi considerate drept neimpozabile în reglementarea cum se face bitcoin. Mai exact, este operată o distincție între tranzacțiile recurente, cu caracter speculativ i. Ca urmare a încadrării la venituri din alte surse, câștigurile din aceste tranzacții sunt exceptate de la aplicarea contribuției sociale, dar nu și de la contribuția bitcoin legea asigurări sociale de sănătate CASS.

CASS este datorată numai dacă persoana fizică estimează a realiza fie doar din tranzacții cu monede virtuale, fie cumulând aceste venituri cu alte venituri realizate pentru anul în curs venituri a căror valoare cumulată este cel puțin egală cu 12 salarii minime brute pe țară, respectiv cu